- Kundservice
- Vanliga frågor
- Bubbleroom Member
- Köp och betalning
- Leverans
- Retur
- Policy
- Om Bubbleroom
- Kontakta oss
Leverans
Vanliga frågor om leverans
Vad erbjuder ni för leveranssätt?
I nuläget så erbjuder vi leveranser med PostNord, Instabox och Budbee hemleverans. Vilka alternativ som syns för just dig baseras på det postnummer som du skrivit in i kassan. Du hittar leveransavgifter här och i kassan i samband när du lägger din beställning.
Var är min beställning?
Vi har en leveranstid på 1-3 vardagar, och så fort paketet har lämnat vårt lager så får du en leveransbekräftelse via mail. Vi rekommenderar att ladda ner appen för det leveranssätt som du valt, för att få aviseringar direkt i telefonen och för bättre översikt av tidigare och nuvarande beställningar.
Ladda ner appen här:
PostNord
Instabox
Budbee- Google Play
Budbee - App Store
Jag har inte fått något leveransbesked?
Leveransbekräftelsen skickas ut i samband med att ditt paket lämnar vårt lager. Det kan vara bra att kontrollera skräpposten så att den inte hamnat där. Om du fortfarande inte fått någon leveransbekräftelse inom utlovad leveranstid så kan du kontakta vår kundservice som hjälper dig vidare.
Det saknas varor i min beställning, varför?
Så ska det såklart inte vara! Börja gärna med att kontrollera så att varan du saknar säkert finns med på din leveransbekräftelse. Skulle det vara så att produkten är slut i lager så finns den inte med på din leveransbekräftelse, och du ska även ha fått ett mail med denna informationen från oss.
Om alla varor finns med på leveransbekräftelsen så får du gärna kontakta vår kundservice med dina beställningsuppgifter, så att vi kan hjälpa dig vidare.
Jag har fått fel vara, hur gör jag?
Vi vill börja med att be om ursäkt för ett eventuellt felskick! Vi strävar alltid efter en felfri hantering av våra paket, men det kan såklart ske misstag ibland. Om du skulle få en vara som du inte har beställt så får du gärna registrera en retur här och välja returorsak “fel vara levererad”. Du får mer instruktioner för returen när registreringen är klar, och du skickar såklart in det kostnadsfritt till oss.
I nuläget har vi ingen möjlighet att skicka ut ett nytt paket, men du får gärna beställa det igen om du vill. Och självklart bjuder vi på fraktkostnaden på din nya beställning om du hamnar under vår gräns för fri frakt! Hör av dig till vår kundservice med ditt ordernummer så fort du har fått hem ditt nya paket, så gör vi en justering på fraktavgiften i efterhand.
Kan jag bestämma leveransadressen?
Självklart kan du själv bestämma vilken leveransadress som du vill ha paketet till, så länge du väljer betalsätt direktbetalning. Väljer du däremot att betala med faktura eller att delbetala så behöver du välja den adress som du är folkbokförd på, för att köpet ska godkännas.
Erbjuder ni expressleverans?
Just nu erbjuder vi inte expressleverans. Däremot så har vi jobbat mycket med att korta ner vår standardleverans, så att alla våra kunder ska få hem sina beställningar så snabbt som möjligt.
Vi ser såklart alltid över olika alternativ och jobbar på att bli ännu bättre framåt, så håll gärna lite utkik på vår hemsida med jämna mellanrum för att hålla dig uppdaterad på allt nytt som händer.
Kan jag bestämma vilket postombud jag vill ha leverans till?
Självklart! När du valt det leveranssätt som du önskar så väljer du själv vilket ombud paketet ska levereras till. En lista med dom närmsta utlämningsställena kommer att dyka upp, och det baseras på det postnummer som du har skrivit in.
I nuläget så erbjuder vi leveranser med PostNord, Instabox och Budbee hemleverans. Vilka alternativ som syns för just dig baseras på det postnummer som du skrivit in i kassan. Du hittar leveransavgifter här och i kassan i samband när du lägger din beställning.
Vad händer om jag inte hämtar ut/tar emot mitt paket?
Om du väljer att inte hämta ut ditt paket eller att inte ta emot en hemleverans så tillkommer en outlöstavgift, du hittar info om avgiften här. Detta gäller även när du har skrivit in felaktiga uppgifter i kassan som gör att leveransen inte kan ske korrekt och istället skickas i retur till oss.
För fullständig information, se våra Köpvillkor.