- Kundservice
- Vanliga frågor
- Bubbleroom Member
- Köp och betalning
- Leverans
- Retur
- Policy
- Om Bubbleroom
- Kontakta oss
Köp och betalning
Betala
Vilka betalsätt erbjuder ni?
Swish
Du betalar direkt i kassan via din swish app.
Betalkort
Du betalar direkt i kassan med ditt betalkort.
Faktura
Din faktura skickas ut till dig via mail ett par dagar efter att du har gjort ditt köp. Du har alltid 30 dagar på dig att betala fakturan, så att du i lugn och ro kan testa plaggen. En administrationsavgift på tillkommer vid varje fakturaköp.
När det är dags att betala fakturan så kan du enkelt och smidigt betala med Swish eller via din bank.
Konto
Alla dina köp samlas på ett konto och du kan själv välja hur mycket du vill betala varje månad, dock lägst 70 kr.
Fakturan skickas till din mail i början av varje månad.
En administrationsavgift på tillkommer vid varje faktura.
Var är min faktura och hur skickas den?
Fakturan skickas alltid ut via mail, du kan även logga in på Mina sidor och hitta den under “Mina fakturor”. När fakturan skickas ut beror på vilket betalsätt du valt:
Faktura 30 dagar – Din faktura skickas ut via mail kort efter att beställning har levererats till dig.
Dela upp betalningen – Din faktura skickas ut via mail i början på varje månad.
Kan jag se mina fakturor/konto på Mina Sidor?
Självklart! Det är smidigt att hitta till dina aktuella fakturor, och du kan även se all information och historik på tidigare betalningar. Allting hittar du genom att logga in på Mina sidor och gå till “Mina fakturor”. Där identifierar du dig med Bank-ID för att komma åt all info.
Jag har returnerat varor, skickar ni en ny faktura?
Ja, vi skickar alltid ut en uppdaterad faktura i samband med en retur, så länge det finns ett öppet saldo. Om du vill avvakta med betalningen tills att du fått den nya fakturan så går det såklart bra, men tänk bara på att hålla lite koll på förfallodatumet. Förfallodatumet kan du själv ändra hos Avarda , eller genom att kontakta vår kundservice.
Skulle du däremot vilja betala in ditt kvarstående belopp efter returen direkt så kan du såklart göra det. Tänk då på att lägga till returavgiften och administrationsavgiften på din inbetalning, så att det inte blir några onödiga påminnelser i efterhand. All info om våra avgifter hittar du här.
Varför kan jag inte betala med faktura?
Vi vill såklart kunna erbjuda dig det betalsättet som du vill använda, men det finns en del kriterier som vi måste ta hänsyn till i samband med en kreditprövning. Några av anledningarna till att du fått avslag kan vara att du har angett en annan adress än den som du är folkbokförd på eller att du har uppnått maxgräns för kredit. Vi kan tyvärr inte se anledningen till att man fått avslag, men vi rekommenderar att du testar ett annat betalsätt denna gång.
Varför har ni gjort en kreditupplysning?
När du väljer att betala med faktura eller skapa ett delbetalningskonto så är det en form av kredit, och därför gör en kreditupplysning. I samband med detta så får du en upplysningskopia skickad till dig där du kan se all information som vi fått ta del av.
Varför måste jag betala en avgift för faktura/delbetalningskonto?
Faktura och delbetalningskonto är en kredit, och för dessa tjänster tas det ut en avgift för att du ska få nyttja den tjänsten. Här kan du se vilken avgift som tas ut i samband med vilket betalsätt du valt.
Det står Avarda när jag ska betala – varför?
Avarda är den bank som hanterar alla fakturor och delbetalningskonton för Bubbleroom.
För fullständig information:
Bubbleroom köpevillkor
Avarda villkor